Tarkalla korvalla –palkinnot Nurmen koululle, Otsonmäen päiväkodille ja Palvelukäytävälle
Vuoden 2025 Tarkalla korvalla -palkinnot jaettiin keskiviikkona 10.12.2025 Nurmen koululle, Otsonmäen päiväkodille ja Palvelukäytävälle kiitoksena tiimien palveluhenkisyydestä sekä erinomaisesta asiakkaiden kuuntelutaidosta.
Jo viidennen kerran järjestetty Tarkalla korvalla -kampanja keräsi tänä vuonna kuntalaisilta, kunnan työntekijöiltä sekä kesäasukkailta ehdotuksia yhteensä 253 kappaletta.
Nurmen koulu on kyläyhteisön sydän
Nurmen koulua ehdotettiin palkinnon saajaksi muun muassa seuraavin kommentein:
”Opettajat ovat aina iloisia ja hyväntuulisia. Kiitos kun pidätte koulun hyvää tunnelmaa yllä.”
”Henkilökunta on vanhemmille aina saatavilla, keskustelussa läsnä ja selkeästi motivoituneita opettamiseen ja oppilaiden yksilölliseen kohteluun.”
”Lämminhenkinen yhteisö, lähellä kaikkia. Ei kiusaamista. Kyllä toimii kun lapset pääsevät yhdessä liikkuen kouluun kävellen tai pyörällä, ei koulukyytejä.“
”Nurmen koulu on kyläyhteisömme sydän ja esimerkki aidosta asiakaspalveluhenkisyydestä. Se ei ole vain oppimispaikka, vaan koko yhteisön voimavara ja ylpeydenaihe, jossa ollaan tarkalla korvalla lasten asialla.”
”Ihanaa porukkaa töissä. Koululla tosi hyvä henki.”

Lämpimiä kohtaamisia Otsonmäen päiväkodissa
Otsonmäen päiväkotia ehdottaneet kertoivat muun muassa seuraavaa:
”Ihana ilmapiiri, iloinen vastaanotto joka päivä.”
”Ihanat hoitajat, joiden käsiin voi luottavaisesti jättää lapsensa. Lämpimät kiitokset, että jaksatte aina hymyssä suin tehdä työtänne.”
”En voisi parempaa hoitopaikkaa lapselleni toivoa. Ihanat hoitajat ja turvallinen ilmapiiri.”
”Ihan paras päiväkoti Lempäälässä ja maailman ihanin henkilökunta.”
”Aina aito ja lämmin kohtaaminen, lasten tarpeisiin vastataan ja yhteistyö erityisen hyvää. Kiitos.”

Palvelukäytävällä asiakas on ykkönen
Palvelukäytävää äänestäneet kertoivat muun muassa seuraavaa:
”Kaikki asiat hoituvat luonnikkaasti asiakaspalvelijoiden toimesta. Kiitos hyvästä ja ihmisläheisestä palvelusta.”
”Ihana auttamisen asenne ja palveluhenkisyys niin sisäisiä kuin ulkoisiakin asiakkaita kohtaan todella välittyy! Palveluneuvojat ovat todellisia ammattilaisia, joilla on äärettömän laaja ja monipuolinen osaaminen. Palvelukäytävä on myös tärkeä osa kunnan imagoa, sillä asiakaspalvelu osaltaan rakentaa brändiä ja luo mielikuvaa koko Lempäälästä. Kiitos merkityksellisestä työstänne Lempäälän eteen!”
”Sieltä saa apua joka asiaan ja he tietävät ihan kaiken.”
”Ystävällistä palvelua. Hienoa, että jostain saa palvelua virka-ajan ulkopuolellakin.”
”Ystävällinen, asiakkaitaan neuvova ja hyväntuulinen henkilökunta.”

Tiimit kiittävät
Palkitut tiimit kiittävät heitä ehdottaneita ja kertovat mikä asiakastyössä on parasta.
“Meidän työssämme on parasta tuttuus, kaikki lapset ja aikuiset tuntevat toisensa. Jokaisella henkilöllä on kasvot, mikä tuo kodinomaisuutta ja tekee työstä helppoa. Vuorovaikutus toimii”, kertoo Nurmen koulun tiimi.
“Kauniit kiitokset liikuttavista sanoista. Meidän työssämme arki on täynnä aitoja kohtaamisia. Harvassa työssä tullaan aamulla kädet ojossa vastaan ja huudetaan omaa nimeä, mutta meillä näin tapahtuu. Meillä yhteistyö on hyvää ja olemme panostaneet henkilöstön hyvinvointiin. Hienoa, että se näkyy myös ulospäin tällä tavalla”, Otsonmäen päiväkodin tiimi kiittelee.
“Parasta ovat todella merkitykselliset kohtaamiset todella erilaisten ihmisten kanssa. Asiakkaat ja heidän auttaminen on työn suola. Kun asiakas lähtee tyytyväisenä, onnistumisesta tulee itsellekin hyvä mieli. Meillä on hyvä yhteishenki ja arvostamme toistemme työtä. Taustalla on koko Lempäälän yhteisö, jonka kanssa olemme kehittäneet yhteistyötä asiakkaiden palvelemiseksi. Teemme työtämme suurella sydämellä. Lämmin kiitos ja tervetuloa Palvelukäytävälle!”, huikkaa Palvelukäytävän tiimi.
Lisätietoja:
kunnanjohtaja Noora Pajari, puh. 040 769 5259, noora.pajari(at)lempaala.fi