Palvelulupaus on tapa toimia – Lempäälän kunnan Palvelukäytävällä palvellaan pikaisesti
Lempäälän kunnan Palvelukäytävä lanseeraa palvelulupauksen, jolla se sitoutuu vastaamaan asiakkaan yhteydenottoon 24 tunnin sisällä aukioloaikojensa puitteissa.
”Kaikki kuntalaisten asiat ovat meille tärkeitä ja haluamme, että asiat saadaan pikaisesti vireille. Valmista vastausta ei luonnollisesti voida aina antaa, mutta lupaamme ottaa asiat nopeasti käsittelyyn. Palvelulupaus palvelupisteellä ja Palvelukäytävällä ohjaa meitä kaikkia ripeään palveluun. Näin on toimittu jo toki tähän astikin, mutta nyt haluamme nostaa tämän toimintamallin myös kuntalaistemme tietoisuuteen”, palvelumestari Anni Määttä iloitsee.
Palvelulupaus on jatkoa tekoälypohjaiselle asiakaspalveluassistentti Kunta-Katille, jonka kunta ”palkkasi” sivuilleen palvelemaan asiakkaitaan ympärivuorokautisesti.
Strategiassakin korkealle nostettua ympärivuorokautista palvelua antaa myös jo käytössä oleva palautepalvelu, joka myös toimii Lempäälän nettisivuilla. Uutena palautteenannon kohtana järjestelmässä on edellä mainittu Kunta-Kati, jonka kehittämiseen Lempäälä mielellään osallistaa kuntalaisiaan.
Palvelulupaus, Kunta-Kati ja Palvelukäytävä vastaavat Lempäälän visioon kuntana, joka sanoo kyllä. Strategiassamme linjataan, että palvelemme paremmin, nopeasti ja yksilöllisesti niin kasvokkain kuin sähköisissä kanavissa ja luomme yhtenäisen, palvelualueiden rajat ylittävän palveluketjun.
”Tätä kohti olemme vahvasti menossa. Olemme todella sitoutuneita ja #kyllä on meille monella tavalla tärkeä sana – tapa toimia”, Määttä päättää.
Lisätietoja:
Anni Määttä
palvelumestari
puh. 0441337915
anni.maatta@lempaala.fi