Lempäälän kunta kehittää asiakaspalveluaan poikkeusoloissakin – virtuaalinen Kunta-Kati auttaa ja neuvoo vuorokauden ympäri
Lempäälän kunta on päättänyt hankkia lempaala.fi-sivuilleen virtuaalisen asiakaspalveluassistentti Kunta-Katin. Kunta-Kati on keskusteleva tekoäly, jonka päätehtävä on neuvoa kuntalaisia heidän esittämissään kysymyksissä vuorokauden ympäri.
Virtuaalinen Kunta-Kati palvelee mihin vuorokauden aikaan tahansa. Samalla Kunta-Kati kerää myös tärkeää tietoa koko organisaatiolle siitä, mitä asioita kunakin vuorokauden tai viikonpäivänä kysytään tai mitkä seikat kuntalaisia kiinnostavat eri vuodenaikoina.
Kunta-Kati on alun perin norjalainen keksintö ja siellä Kommune-Kari vastailee jo 80 kunnan sivuilla asukkaiden kysymyksiin. Lempäälän kanssa Kunta-Kati yhteistyössä ovat mukana norjalainen Boost.ai ja Accenture.
”Kunta-Kati on taas uusi aluevaltauksemme asiakaspalvelun kehittämisessä. Myös Lempäälän kunnan strategiaan on kirjattu tavoite, että vuoteen 2025 mennessä suurin osa kuntalaisista hyödyntää sähköisiä palveluita, jotka ovat saavutettavissa ajasta ja paikasta riippumatta, joten tämä tukee sitäkin erinomaisesti”, iloitsee palvelumestari Anni Määttä.
Kunta-Kati pääsee näillä näkymiin aloittamaan työt Lempäälässä toukokuun alkupuolella. Kunta-Katiin pääsee tutustumaan mm. Riihimäen ja Porvoon kaupunkien nettisivuilla.
Taustaa
Lempäälän kunta rakentaa asiakaspalvelukonseptia, palvelukäytävää, joka ylittää kunnalliset toimintarajat kuntalaisten palvelutarpeet huomioiden. Kuntakeskukseen kohoavan Lempäälä-talon on määrä avautua kuntalaisille vuoden 2021 alussa.
Lisätietoja:
palvelumestari Anni Määttä, anni.maatta@lempaala.fi, p.040 133 79 15
Kuva: Kunta-Katin ulkonäkö on joka kunnalla omanlaisensa. Tämä Kunta-Kati on Riihimäen kunnan versio.