TIEDOTE Ahkera musiikin monitoimimies valittiin vuoden Lempoksi 2018

9.9.2018

TIEDOTE
Julkaisuvapaa 9.9.2018 klo 13

Lempäälän Vuoden Lempo 2018 on muusikko ja tapahtumajärjestäjä Janne Honkanen. Tämän monitoimimiehen sydämenasia on jo pitkään ollut tuoda elävää musiikkia ja musiikkitapahtumia Lempäälään. Vuoden Lempo 2018 on iloinen, innostuva ja avulias 46-vuotias musiikin monitoimimies. Hän on toiminut elävän musiikin yhdistyksen Lempäälän Karuselli ry:n (Leka ry) puheenjohtajana vuodesta 2004 saakka. Leka ry on järjestänyt Lempäälässä kansainvälisesti tunnetun Punk-tapahtuman, Puntala-rockin jo yhdeksäntoista kertaa. Siinä sivussa yhdistys on järjestänyt mm. Karu-Rockia Piippokeskuksella ja kolme Myllyranta-Rockia sekä Leka-Klubit Välibaarilla. ”Anna Rockin Soida!” on Leka ry:n slogan ja Honkasen myös, soittaahan hän itsekin rumpuja kolmessa eri bändissä.

Vuoden Lempon valitsi Lempo -työryhmä, johon kuuluivat edustajat Lempäälän kunnasta, Lempäälä-Seurasta, Lempäälän Yrittäjistä ja Lions Club Lempäälästä. Työryhmä järjesti kesällä neuvoa-antavan äänestyksen, jossa ääniä annettiin yhteensä huikeat 1273. ”On hienoa, että Vuoden Lempo äänestys innostaa kuntalaisiamme. Tänä vuonna äänestysaktiivisuus nousi
35 %”, iloitsee Lempo-työryhmän puheenjohtajana toimiva kunnanjohtaja Heidi Rämö.

Kaikki työryhmän asettamat kuusi ehdokasta saivat mukavasti ääniä - ja lisäksi kuusikymmentä äänestäjää ehdotti omaa ehdokasta. Eniten ääniä sai Janne Honkanen, 24,6 % kaikista annetuista äänistä. Äänestys oli kaiken kaikkiaan hyvin tasaväkinen. Toinen sija meni tasan kahden ehdokkaan kesken, molemmat saivat 19,6 % äänistä. Työryhmän sihteeri Tiina Hildén kertoo, että yhteystietonsa jättäneiden äänestäjien kesken järjestetään palkintojen arvonta viikolla 37. Voittajiin otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti.

Äänestäjät antoivat iloisen positiivista ja kannustavaa palautetta kaikille ehdokkaille.
Janne Honkasen valintaa perusteltiin mm. seuraavasti:

• ”Janne on tehnyt vuosia arvokasta työtä kulttuurin ja musiikin eteen Lempäälässä.”

• ”Hän on todellinen monitoimimies musiikin ja musiikki tapahtumien järjestäjänä Lempäälän hyväksi.”

• ”Ahkera, suvaitsevainen ihminen, joka on tehnyt pyyteettömästi työtä vapaan musiikkitaiteen edestä jo vuosia saamatta ansaitsemaansa huomiota.”

• ”Janne Honkanen on Leka ry:n touhukas puheenjohtaja ja edistää elävän musiikin olemassaoloa ja ylläpitää nuorille bändikämppiä. Puntala-rock on Lempäälän kansainvälisin ja tunnetuin kesätapahtuma!”

Vuoden Lempoksi valitaan vuosittain henkilö tai yhteisö, joka on toiminut Lempäälän hyväksi.
Lempon valinnan tarkoituksena on myönteisen julkisuuden saaminen ja Lempäälän tunnetuksi tekeminen. Vuoden Lempo voi olla toiminut kulttuurin, urheilun, järjestöelämän, politiikan, vapaaehtoistyön, liike-elämän yms. aloilla.

Lisätietoja antavat:
Lempäälän kunnanhallituksen puheenjohtaja Heikki Hakala heikki.hakala@lempaala.fi tai
Lempäälän kunnan tapahtumakoordinaattori Tiina Hildén tiina.hilden@lempaala.fi