TIEDOTE 10.8.2018 Puhutaan ja Wilmaillaan koululaisen tueksi - kodin ja koulun välisen viestinnän pelisäännöt

10.8.2018

Puhutaan ja Wilmaillaan koululaisen tueksi - kodin ja koulun välisen viestinnän pelisäännöt on julkaistu

Sivistyslautakunta on hyväksynyt 9.8.2018 kokouksessaan, että Lempäälän kunnan esi- ja perusopetuksessa otetaan käyttöön Puhutaan ja Wilmaillaan koululaisen tueksi -kodin ja koulun välisen viestinnän pelisäännöt 9.8.2018 lähtien.

Lempäälän kunnan opetuspalvelut toteuttivat esi- ja perusopetuksen huoltajille keväällä 2018 viestintään liittyvän kyselyn. Sen pohjalta kodin ja koulun välistä yhteydenpitoa kehitetään nyt yhteisiä periaatteita ja viestinnällistä tasa-arvoa noudattavaksi. Arjen viestinnän sujuvoittamiseksi on Puhutaan ja Wilmaillaan koululaisen tueksi -vihkoseen koottu käytännön ohjeita. Ohjeistuksen laadinnassa on osallistettu huoltajien lisäksi rehtoreita ja kunnan viestintätiimin jäseniä. Huoltajilla ja koulujen henkilöstöllä on mahdollisuus antaa palautetta käytännön kokemuksen myötä.

Puhutaan ja Wilmaillaan koululaisen tueksi -kodin ja koulun välisen viestinnän pelisäännöt (pdf)

Koulun ja vanhempien osallisuutta koulutyöhön edistetään myös muulla tavalla, ja siitä esimerkkinä on sivistysjohtajan päätös pitää lauantai 6.10.2018 koulupäivänä, teemalla kodin ja koulun päivä.
Sillä korvataan itsenäisyyspäivän jälkeinen koulupäivä 7.12.2018.

Lisätiedot:
sivistysjohtaja Nina Lehtinen